Ärlighet varar längst!!!

Ärlighet...
Vad betyder ärlighet för dig? den frågan fick jag av min socialhjälp när jag var liten och jag kom ihåg att jag svarade "- när man kan må bra av det man säger"

Har nu lärt mig att är man ärlig mot en annan människa visar an respekt! och när man visar respekt inför en annan människa visar man att det finns trohet!


Tyvärr lärde jag mig tidigt i livet att ljuga mig fram, ofta ljög jag om hur jag hade det hemma vad jag varit med om tex om mina kompisar började berätta om deras äventyr dom varit med om under sommarloven va jag också tvungen att ha gjort något trotts att jag egentligen inte gjort nått alls.

Jag ljög om vem jag var väldigt länge så det tog lång tid för mig att tvätta bort den lögnen men samtidigt blev det ett sett för mig som liten att överleva. Det var liksom lättare att folk trodde jag va den personen jag låsades vara än att våga vissa vem jag egentligen var och är idag!
Idag är jag nästan för ärlig om man nu kan va det,  men det hände för inte allt för länge sen när jag va och handla så fick jag tillbaka för mycket pengar av kassörskan och jag kan inte trotts att hon gjort fel ta emot dom utan jag gick in igen och berättade vad som måste ha hänt...

Ärlighet är en viktig del i min relation till andra människor samt till mina vänner jag vill att mina vänner skall veta att hos mig stannar det dom berättar tex samt att jag är mån om deras vänskap. En sanning kommer alltid fram till slut hur många år lögnen en hållit på.

Se mig jag är uppväxt i en missbrukares klor med lögner om allt och inget och idag är det framme alla lögner alla påhittade saker allt finns framme öppet för alla. 

I och med min bakgrund ha jag svårt för att lita på människor som inte är raka och ärliga från början, jag har även svårt för människor som utnyttjar andras ärlighet och gör den till en lögn.

Så har de inte varit alltid i mitt liv jag har som sagt varit en mästare på att ljuga och dölja sanningen, kunnat lura och manipulera andra för min egna vinnings skull men har också fått lärt mig den hårda vägen konsekvenserna som blir av att ljuga..

Som ung va jag väldigt duktig på att få som jag ville aldra helst när det gällde killar och pengar,
Levde utan att det skall låta hårt på min kropp mitt utseende och min charm ( som dom sagt nu i efterhand) Jag utnyttjade många killar som ung, dom älskade marken jag gick på men jag var bara ute efter deras pengar eller att dom var poppis eller eftertraktade... det finns vissa jag faktiskt vågade visa mig för och dom är jag vän med än i dag (tack T. K. M. P.)

Men som sagt eftersom allt var en lögn har det varit tufft att inte dra till mig blickar och uppmärksamhet trotts att jag egentligen inte ville vara den där clownen på festen. Men jag har äntligen lyckas att inte vara den och jag är väldigt stolt över att jag känner mig trygg i mig själv igen. Visst jag trivs inte med min kropp just nu med det beror ju på sjukdomen och jag försöker att acceptera att det tar tid.

 
Det finns en man som funnits i mitt liv ett antal år som nog skulle kunna vinna en oskar för sina lögner. Hans handlande har resulterat i att många männsikor blivit sårade och många människor har i och med hans lögner trott en sak fast nu när sanningen kommit fram förstått att allt som hänt är hans sett att sopa igen spåren efter sig hela tiden, tror inte han nånsin trodde att det skulle komma fram och att vi skulle prata med varann om allt som hänt....  men som sagt en lögn kommer alltid fram förr eller senare..

fortsättning följer...
1 Lotta:

skriven

Fy fan vad bra skrivet! Och mannen i slutet har mycket att lära av dig,hi hi. Och hela hans släkt oxå faktiskt. Kram på dej.

2 Sanna:

skriven

Såg en länk till din blogg på facebook och fick lov att titta in.



Herre gud Tessan, Du borde skriva en bok om allt det här. Jag kan inte sluta läsa! Jag har fått reda på så mycket jag inte visste. Framförallt om farmor...



Du är och har ju alltid varit så glad och öppen i mina ögon. Du är Faster Therese liksom! Att du har varit med om så mycket hade jag ingen aning om!



Hälsa till alla ute på björnön från mig! Kram :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: