Att älska en annan människa del 2

Vissa saker måste upprepas!!!
Att kunna älska en annan människa då måste man älska sig själv.

Ibland är det en väldigt svår balansgång att få en relation att fungera... man måste ha tålamod och förståelse man måste respektera och acceptera att man har olika åsikter ibland... men den största och viktigaste biten sitter hos en själv, att man är ärlig mot sig själv våga vissa för andra vem man är och vad man vill.

Att vara rädd för att vissa vem man är då kan man även bli rädd för andra, att älska någon men samtidigt vara rädd för att vissa det eller för att vissa sig själv vara det är också en balans som inte är lätt.

Kärlek är inte lätt vågar man vissa sig sårbar blir man ofta sårad, men samtidigt att vissa känslor och att man kan vara sårbar är inte samma sak. Det finns olika kärlekar och man kan älska människor på olika sett... jag har svårt att kanske säga att jag älskar dig men när jag väl säger det är det från botten av mitt hjärta och menas i varje ord... Har sårat och blivit sårad så många gånger att jag faktiskt lärt mig nått av misstagen, man kan som sagt inte älska någon annan helt fullt ut innan man älskar sig själv.

Att vara i en ohälsosam relation för länge gör att man börjar tvivla på sig själv vad man känner vad man tycker och varför man inte kan stå upp för det man tycker är fel. Jag har tyvärr hamnat där ett fler tal gånger i mitt liv när jag inte vet varke sig in eller ut när jag inte kan sätta ord på var som egentligen är fel men det känns inte rätt....

nu måste ja åke skriver mer senare... känner att detta ämne är STORT och viktigt jag måste få säga hur jag känner annars spricker jag....

ha det gott

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: