Gott Nytt År

Efter ett år med mycket motgångar och stor sorg.... Skall ja se till att år 2013 är och blir ett år fyllt av harmoni glädje och livslust... Ett år med utmaningar ja skall besegra ur som lycklig ,möten som ger mig kraft o glädje, låta kropp och själ finna sitt rätta jag ... Lägga historien bakom mig det förflutna skall få stanna där och framtiden hälsas välkommen med öppna armar i positiv anda... Bena ut alla negativa trådar så mitt trassel blir ett fint garn med en historia att kunna se på med ro... Många saker som hänt under detta år har tagit hårt på mig både psykiskt och framför allt fysiskt när psyket inte klarar av att tala om för kroppen vad som borde göras just då när det är tufft gör att till sist säger kroppen upp sig... Våra kroppar har en inbyggd spärr att när det inte går att tänja mer på gränsen lägger den av att fungera den slutar lyssna den slutar göra saker som i slutändan skadar den... Psyket är oftast den som får och har sista ordet oas om kroppen sagt upp sig... Det man känner inombords är tyvärr det sista man kan ha kontroll över låter man det inte få sin tid utan skjuter bort känslan om o om igen kommer den tillsist ta en annan väg att få sin vilja igenom.. Utbrändhet är bland annat en sån väg, att bli deprimerad är en annan , att bli o vara ständigt sjuk är en tredje väg ., alla dessa vägar är ens egna psykes sätt att få stopp på hur illa den tycker man beter sig i olika sammanhang... Att vi inte stannar upp tidigare o lyssnar på vad kropp och själ verkligen vill utan blundar kör på och hoppas det löser sig till slut.... Jag är ett levande exempel på just de att blunda... Har blundar skjutit bort saker som hänt i mitt liv för att hoppas det löser sig ändå ,tyvärr har ja oxå nu den hårda vägen fått känna att det inte fungerar så.. Min kropp började säga ifrån för flera år sen men lyssnade ja?? Nä nu får ja lida hårt för det och det kommer ta ett bra tag innan dom hittar balans igen när pusselbitarna fått hamna rätt igen och när själen känner harmoni i sitt liv tillsammans med mig och min kropp.... Jag hoppas och skall göra mitt bästa för att komma till ro detta år som nu står i dörren ... Gott slut 2012 och gott nytt 2013 med allt va det kommer att ha att ge ......❤❤❤❤❤


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: