När flykten blir verklighet...

Som jag tidigare skrivit har jag flyt i nästan hela mitt liv, aldrig varit riktigt ärlig mot mig själv och därför inte heller mot andra i min närhet.
När jag blev mamma för 12 år sen vaknade en del av mig upp, jag som egentligen aldrig ville ha barn jag var rädd att misslyckas va rädd att bli lik min mamma.. Nog för att min mamma älskade mig och mina bröder mer än något annat va en uppväxt med henne svår.. 
Man lärde sig leva i en lögn leva i en osäkerhet allt va verkligen inte svart och vitt.... Ja lärde mig tidigt att ljuga om vem ja var och utåt sett såg egentligen ingen hur illa det var...
Jag började tidigt att fly letade efter olika saker att gömma mig bakom va det inte män va det jobb....
Idag är det så skönt att se att jag inte blev som min mamma ja valde en egen väg det har funnits många hinner på min väg för att komma hit jag är i dag men trots det är jag stolt över att vara den jag är idag och väldigt stolt över min underbara son... 
Man ska inte tänka på vad som skulle kunna hänt men om man inte ställer sig frågan ibland får man aldrig svar på att de man gör nu är det rätta... Varje hinner jag stöt på hinder mitt liv har skapat den jag idag är vissa saker har legat djupt döljda och börjar nu komma upp till ytan ja har både tagit hjälp för att reda ut dom men även behandlat dom på egen hand på bästa möjliga sett... Det finns mycket kvar men det härliga är att jag är på god väg att leva ett liv utan flygter utan att gömma mig och det är en sån skön frihetskänsla ...
små steg framåt är mitt bästa tips till er som behöver ta er ur erat förflutna ... Vissa saker kommer aldrig förändras men ditt tankesett kan göra det... Ha nu en underbar måndag det tänker ja ha ❤

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: