Skenet bedrar ....

Dagens tanke!!
Detta är en tung tanke men en väldigt nära och sann sådan....
Skenet kan bedra heter det ju och så är det ofta vissa människor lever i ett mörker men utåt är dom ljusa, positiva och verkar ha båda fötterna på jorden... Men dom är inte alltid så starka och positiva som det ser ut dom lever bakom en massa masker bakom ett skydd att våga vissa sitt rätta jag .. Jag har personligen levt bakom många masker vissa har jag inte vetat om och vissa har jag självmant satt dit... Men en mask som jag själv satt dit är väldigt svår att handskas med den har funnit där i så många år och jag har inte tillåtit mig själv att ta av den för min egen rädslas skull..
Men nu är den borta nu är sanningen helt framme och varje dag som går är en process att ta nästa steg... Det är tufft och väldigt svårt.. Har man inte råkat ut för det själv vet man inte hur känslan rädslan och hemskheten känns! Och kunna förklara den är ännu svårare.. Men ja vet att jag en dag kommer ta det stora steget för ja är inte längre rädd men jag är otroligt försiktig... Tänk på att bakom varje människa finns en historia det finns en berättelse och anledning till varför dom är som dom är och döm dom inte innan du vet hela historien ... Att våga erkänna för sig själv att det är inte ditt fel det som hänt dig och att acceptera att det är okej att må som du gör pga av det är bara det ett stort steg.. Våga lita på att du klarar att ta steget ut våga känna kärlek igen våga sätta gränser för vad som passar dig..
Jag vet att pga dom masker ja redan då satt på mig blev jag ett lätt byte men oas det är felet
gjort av honom och inte mig och det vet jag idag men det har tagit lång tid för mig att erkänna det ...
Ja jag blev våldtagen som ung och tanken att det faktiskt hänt och gjort mig till den jag varit/är är tung... Men nu är jag fri demonerna är borta och varje dag är ett steg i rätt riktning till ett liv fyllt av kärlek och värme äkta sann trygghet utan masker och utan spel ....
Tänk tanken nästa gång du möter någon att skenet kan bedra ....

1 Petra:

skriven

Kloka ord från en klok kvinna, ❤

2 Rostock:

skriven

Kloka ord! Bra och intressant blogg måste jag säga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: